Program Czyste Powietrze
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łapanowie informuje, że w ramach programu "Czyste Powietrze" wydaje tylko Zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego. Pozostałe zadania w tym zakresie realizowane są przez Urząd Gminy w Łapanowie. W celu uzyskania informacji prosimy o kontak tel. 14/ 613 - 40 - 57
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej do dnia złożenia wniosku powinna uzyskać od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem jej zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Wydanie zaświadczenia następuje na żądanie osoby fizycznej.
Wniosek można złożyć w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łapanowie 36, przesłać pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePuap.
Wniosek należy złożyć na obowiązującym formularzu, który dostępny jest poniżej w załącznikach.
Od 1 sierpnia obowiązuje coroczna przerwa w wydawaniu przez gminy zaświadczeń do dnia publikacji przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego obwieszczenia o podatku rolnym.
Komunikat NFOŚiGW dla gmin w sprawie corocznej przerwy w wydawaniu zaświadczenia o dochodach dla osób fizycznych:
Podstawa prawna:
- 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 02.10.2020 r. w sprawie określenia wzoru żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wzoru tego zaświadczenia (Dz. U. 2020 r. poz. 1713).
Szczegółowe informacji nt. Programu Czyste Powietrze znajdują się na stronie http://czystepowietrze.gov.pl