Publikacja Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin skierowana jest zarówno do pracowników systemu oświaty, jak i sektora zdrowia oraz rodziny, pracy i zabezpieczenia społecznego, a także rodziców i innych zainteresowanych. Poradnik autorstwa dr Teresy Jadczak-Szumiło powstał we współpracy z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Poradnik zawiera informacje dotyczące charakterystyki FASD, standardów diagnostycznych, zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży z FASD oraz ich sytuacji rodzinnej i społecznej, a także funkcjonowania w edukacji.
W publikacji przyjęto rozumienie FASD jako pojęcia parasolowego, które określa wszystkie rodzaje zaburzeń występujących u dzieci, których matka używa alkoholu podczas ciąży. Będą w tej grupie zaburzenia określane jako alkoholowy zespół płodowy FAS (ang. Featal Alcohole Syndrome), a także różne inne zaburzenia, które w Polsce zostały określone jako ND-PAE (ang. NeuroDevelopmental Disorders Associated with Prenatal Alcohol Exposure) – zaburzenia neurorozwojowe związane z prenatalną ekspozycją na alkohol. Do tej podgrupy zaliczamy takie zaburzenia, które przez lata opisywano w Polsce jako: częściowy FAS (pFAS), neurorozwojowe zaburzenia zależne od alkoholu (ARND – ang. Alcohol-related neurodevelopmental disorder) czy wady wrodzone zależne od alkoholu (ARBD – ang. Alcohol-related brain damage).